lördag 20 mars 2021

Tur-sockor till Tusse!

- Ska vi inte titta på finalen i alla fall? Funderade jag förra lördagen, och mannen funderade också, men sedan valde vi ändå att göra något annat. Som jag ångrar det nu! Rekordsiffror i klassisk Carola-nivå! Heja Tusse, säger jag bara.

Så ung och så begåvad. Hm. Avundsjukan gör mig grön. Inte illgrön som Hulken kanske, men svagt lindblomsgrön eller så. Själv är man ju mest en arbetsprodukt. En blod-svett-och-tårar-person. Efter ett halvt liv av övning och övning och övning har jag väl blivit lite begåvad, i bästa fall, liksom retroaktivt på något sätt. 

Övning ger färdighet, och även om man är ung och mycket begåvad är det sällan man når fram utan en hel del tragglande och tråcklande. Det mesta man vill bli bra på, eller åtminstone bättre på, kräver övning. Så har det säkert varit även för Tusse. Inget kommer gratis här i livet. Färdigheter och saker som du vill kunna och göra - utföra - riktigt bra måste nötas och stötas och blötas. Oftast i alla fall. Bra att ha den tanken med sig ut i livet, tänker jag. Att förstå att skicklighet ofta kräver en massiv jobbinsats.

Ville bara markera det, eftersom det finns de som tror att kultur och konst och sådant bara är något man kan göra, utan ansträngning, utan att öva. Så är det, som sagt var, väldigt sällan. Är ganska säker på att Tusse håller med mig här.

Så vad göra, för att döva mitt dåliga samvete över att inte ha sett denna superfinal? Jo, först "tvingade" jag mannen att ladda ner Voices, och snart ska jag "tvinga" honom att lära sig både text och musik. Så det så. ;)

Sedan gjorde jag ett par Rocka-sockorna-sockor med lite blågult tema. Tänker mig att de kan bli Tusses tursockor i den stora finalen sedan, även om de nog är lite för varma för årstiden. Stickade gjorde jag inte, nej. Heller ingen virknål kunde skymtas när de kom till. Det här är ett par exklusiva fotoshoppade sockor, förstås. I bästa eviga kvinnor-stil. Hoppas de passar. Hoppas ni - och Tusse - gillar!

Sköt om er.

<3

/helena

ps Men för att Rocka sockorna på riktigt behöver man ju lite olika att välja på, helst. Det räcker ju inte att de har krympt lite olika i tvätten, som de ovan... Vilken tur då att jag gjorde ett tiotal varianter till, häromdagen. Bara att välja stort eller smått. Kycklinggult eller grönt. Bara att klicka er bakåt till inlägget som heter Rock your socks!

Skulle det vara så att ni inte är på humör för ett enda par stinkande strumpor till, hur fina de än skulle råka vara, ja då kan ni ju länka er till en primör eller två istället. Och här hittar ni tre till, om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar