tisdag 23 mars 2021

Påsk. Easter. Ord. Words. Överflödiga. Not needed.

Jo, jag tänkte att vi skulle kika på den färdiga versionen av det här påskkortet också. Fullt med djur, med hjälp av min samling pepparkaksformar. Med fokus på haren, och fåret. Eller om det är en kanin? Och ett lamm?

Här tränger sig katten på mer än på förra slutförslaget. Och det tror jag är bra, för vi är många som gillar katter. Påskkatter, måste vi också ha. Alla katter är bra, utom sommarkatter och andra som obetänksamt, för att inte säga brutalt och oansvarigt, överges när de inte är lika små och gulliga längre. 

Det pratas om covid-hundar, men borde det inte finnas lika många covid-katter? Om du seriöst funderar på att skaffa katt, tänk då på alla dem som redan finns där ute på olika katthem, som behöver få en andra chans, eller kanske en tredje. 

Men det gäller att tänka efter om det verkligen finns plats och tid i ditt liv, för en ny individ. Katter ÄR visserligen ofta väldigt självständiga, men inte på det sätt som en del verkar tro. De behöver dig. Din tid. Din omsorg. Ditt engagemang.

Kamelen blev visst lite sur här, den tyckte kanske det var hög tid för en påskkamel? Ja, varför inte.

Sköt om er.

<3

/helena

ps Ord. Ibland sägs saker bättre utan dem. Även om jag älskar dem, som ni vet. Jag tjatar om dem, som ni också vet. Men ibland blir jag så trött på att jag bara kan två språk riktigt bra (och det har jag också tjatat om många gånger...). Önskar så att jag kunde ett par, tre språk till. Gärna mandarin. Italienska. Portugisiska. Och finska. Och språket många av oss ser på skärmarna runt om oss i dessa tider - teckenspråk! Har alltid velat lära mig det, nu kan jag en del. Hm. Mest ord som broms (som i att bromsa smittan) och tecknet för vaccin är det nog knappast någon som har missat. Nu vill jag lära mig mera. 

pps Och om det nu skulle vara någon som har missat varför inte mannen och jag vill/vågar skaffa någon ny/annan katt än vår svarta pälskling, så kan ni läsa berättelsen om en oersättlig personlighet klädd i päls här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar