torsdag 26 maj 2022

Jag, jag, mina syskon, mor! Och jag.

Sssccchhh. Vi måste vara tysta. Smyga. Tassa på tå, passa på - för här ska serveras en överraskning till bästa mannen, tänkte jag. Är ni på? Med och så? Okej. Det här är grejen: Tänkte göra mannen till huvudperson här inne idag, som en lite kul grej. Oftast, när mannen ska figurera här inne på något sätt, vet han ju om det, men den här gången tänkte jag ropa: surprise! 

Vi letade ju fram mannens första album för ett tag sedan, och då fick jag syn på det här oemotståndliga uppslaget. Några fina ungdomar, en utsikt som heter duga och en kökssoffa - vars lock vem som helst med vintage nära hjärtat skulle vilja lägga både vantarna och hela kroppen på.

Och ett grönsaksland som behövde lite tlc, uppenbarligen. Ett grönt trädgårdsland med min underbara svärmor i!

Och jag då. Eller inte jag jag, utan mannens lilla jag såklart. Tycker det är så kul hur han verkligen har gått in för att skriva ordentliga beskrivningar under fotografierna. Det märks verkligen att det är hans första egna album, där han fick fästa in väldigt många versioner av sig själv. Jag i köket. Jag och mina syskon. Och jag. Haha. Gullungen. Gull-gubben, har han ju hunnit bli nu då. Sssccchhh. Vi låtsas inte om att jag sa det där sista, va? ;)

Hoppas ni gillade lite svartvitt på en röd dag. Snart kommer mannen hem från ett av sina tre små spel-, sjung- och underhållningsjobb som han har idag. Sssccchhh. Smyga, smyga. Tassa, tassa. Tissla, tissla. Det här ska ju bli en överraskning. Tror ni att han kommer gilla den?

Sköt om er.

Och kram.

ps Här kan ni se den läckra framsidan på albumet, om ni vill. Gjorde ju en Fem särskilt fina med det inkluderat för ett tag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar