fredag 25 mars 2022

Här hemma - smörgåsblomma å fem fina

Hej på er.

Här fotas det. Blommor under lupp, bland annat.

Näckrosor i alla ära, och den roliga blomman mannen gjorde av vår fika, men det är ändå bara en som finns...

...på våra näthinnor i detta nu. Eller hur? Den kämpande ukrainska solrosen. Den modigaste blomman vi sett.

Jag håller på med en hel del konstnärligt pyssel. Bland annat inspirerad av mitt dockskåps gamla moraklockor. De kan ju få påminna oss om att det är sommartid på gång. Och Earth hour. Men det visste ni säkert redan.

Fotar en del för framtida bruk, och i förbifarten hamnar Fem särskilt fina till er på linsen. Det är gamla noter vi ser. Och ett par broscher. Solrosen förstås. Och ett par brillor som antagligen hunnit se det mesta här i världen.

Den lilla fiolen. Förmodligen broschsamlingens mest avancerade. 

Med det axplocket från vad jag jobbar med just nu, önskar jag er en skön kväll. Och en bra start på den här första sommartidshelgen. 

På min och mannens agenda står earth hour högst upp. Här ska släckas ner, för att försöka upplysa världen ytterligare om hur bråttom det är att fortsätta klimatarbetet med högsta hastighet. Dags att lägga i ytterligare en högre växel. För det är bråttom. Väldigt bråttom. Det vet vi. Det vet ni. Det vet vi alla.

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar