måndag 24 december 2012

Fridfull helg - från Mela, mannen & mig!


Så oreligiös jag är, sitter jag just nu här och surfar upp predikoturer?! Funderar lite om vi ska gå på midnattsmässa senare ikväll eller om vi ska orka upp till julottan i år. Eller om vi kanske ska gå på musikmässan på annandagen, som vi gjorde i fjol. Kanske kan det bli en ny tradition?

För är inte det, det allra bästa med helgerna - att blanda friskt? Mellan det nya och det gamla. Att föra någonting vidare från din familjs helgfirande. Och lite från hans. Eller hennes. Beroende på vem som bor närmast just ditt hjärta.

Liksom plocka ut de göttaste russinen ur julkakan. Och sedan blanda upp det med lite nytt. Musikhjälpen tillhör mina nya traditioner. Det skapar så fin stämning att lyssna på blandad önskemusik under den där veckan. Och att bli påmind om att de allra flesta människor faktiskt innerst inne är väldigt givmilda och ödmjuka inför andra människors situationer.




Jag vet att det är lite sent att komma med en julhälsning nu, men det här är det allra sötaste kortet i den lilla högen med Mela Koehler-Broman-julkort, den som jag fann på loppisen i somras. Så jag kunde inte låta bli att visa er det.

Och jag vet också att ni har mycket annat att göra nu, så ni kanske inte hinner titta förbi så mycket. Men om ni gör det så ska ni veta att ni är lika välkomna som vanligt och att jag nog kommer att kika in här ungefär lika ofta som jag brukar. Eller kanske lite oftare till och med? Det beror lite på vad helgerna bjuder på i övrigt och hur mina två ständigt lika uppstudsiga följeslagare - Tiden & Orken - uppför sig.


STOR julkram till er alla!
:)
/helena


ps Här! kan ni se ett av mina andra julkort av Mela Koehler-Broman. Och här! hittade jag en helt fantastisk amerikansk vykortssida, Metropolitan Postcard Club of New York City, där denna från 1930-talets Österrike Sverigeinvandrade M.K-B. finns representerad. Klicka! gärna in er och njut av alla underbara gamla vykort på er scrollande väg ner till Ko som i Koehler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar