fredag 14 december 2012

Jilla Jill!


Oj, vart tog den här dagen vägen då? Som tur är börjar det en alldeles ny och blank dag alldeles strax.

Jag hade lovat mig själv - och er! - att idag/igår skulle det komma in ett par väna vita varelser över denna bloggs tröskel. Sorry guys, men jag kunde inte låta bli att göra ett litet Lucialoppisstopp idag. Och sedan började ju en ny säsong av Antiques Roadshow i 8:an också. Fullt vintagesjå (vilket läckert ord va?) med andra ord. Och sedan var tiden snipp snapp slut.

Här kommer i alla fall fyra favoritbilder från utställningen som jag var på förra helgen;

Först Syster Jill, med sina varierande egenskaper. Hm. Hon får bli evigakvinnors bättre-sent-än-aldrig-Lucia.

Sedan har vi en stilla bedjan om frid. Som vi säkert alla stämmer in i, så här i begynnande bråda jultider.

Därefter kommer ett riktigt hälsotips. Bara att klippa till en lagom stor, gul! garnhärva nu då. Och komma ihåg att krypa igenom den tre gånger. Inte två. Nänä. Inte fyra. Tre! Funkar säkert lika bra på förkylningar och vinterkräksjukan också. Bara att variera färgen på garnet, funderar jag.

Och om det tipset inte skulle funka alls så...

...förvandlas man till Greven på Greveholm?!

:)
/helena



ps Jag lovar att berätta mer om utställningen, som med lagom glimt i ögat jämför dagens sjukvård och "verkligheten" i Vita Serien-böckerna, en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar