söndag 16 december 2012

Vattenpuss!


Just precis i detta nu sitter jag här, med mobilen i högsta picketiklicketiklickhugg, och tittar på Jason och Christer, där de sitter i glasburen och kämpar för alla barns rätt till rent vatten.

Åh, vad länge, längesedan det var jag hörde Independent Women med Destiny´s Child. Men nu, precis nu hör jag den. Nä, nu kom visst en annan riktig, riktig favorit - Jolene med the one and only Dolly Parton.

- Jolene Jolene Jooleen Jooleeeeen, I'm begging of you please don't take my man - I'm begging you even though you can! Åh, Dolly efter att du bett så på dina bara knän måste hon väl kommit på andra och bättre tankar - Jolene?

I natt, alltså förra natten, kom jag på den alldeles perfekta låten att SMS:a in och önska mig av Musikhjälpen.

Somebody might wave back med The Waterboys. NU har jag precis klickat iväg den!

Kisade mig igenom hela den lååånga låtlistan och kunde konstatera att inget har spelats av Mike Scott & grabbarna under hela Musikhjälpen-perioden. Hittills.

Jag vet att jag har skrivit om denna hoppfulla toppenlåt tidigare någonstans. Jag bara älskar tanken på att man vinkar så där rakt ut genom fönstret. Mot mörkret. Eller mot sin egen ljusa självreflekterande spegelbild. I hopp om att någon, n-å-g-o-n ska vinka tillbaka. Jag älskar tanken och handlingen, både symboliskt och bokstavligen.

Dessutom är den upplagda youtube-videon så himla kul! Lägg särskilt märke till "bags under my eyes" och vilka som vinkar från tåget. Självaste Mr and Mrs liksom.

Vilken cool låttitel - Rainbow in the dark. Med Dio. Malin önskade den eftersom en hjälte i natten, med traktor, hjälpte henne med snöskottning och så. Och han tyckte att hon "bara" kunde skicka in ett bidrag till musikhjälpen som tack, om hon ville. Om hon ville! Heja!

Gwen Stefani! Vara bara tvungen att skriva det, också, med utropstecken. Hon sjunger så bra. Så bra. Ska nog plocka fram en gammal CD med No Doubt senare under veckan. Och bara njuta.

Och nu jag har alldeles nyss fått det där bekräftelsemejlet som man får när man skickat in sin låtönskan. Underskriven av inga mindre än Gina, Kodjo och Jason. (Åh, vad jag kommer att sakna dem när de släpps ut ur buren alldeles för snart) Sedan är det bara att vänta och se om de väljer ut just min låt. De kanske väljer din istället?

:)
/helena



ps Kommer ni ihåg vilken som är min absoluta, absoluta favoritlåt med just "Vattenpojkarna"? Trumpets. The bästa lovesång ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar