måndag 10 december 2012

Grått, trist, sprucket, tunt, risigt och torrt


Hår svart som ebenholtz, hy vit så som snö och läppar röda som blod? Nä, knappast. Men en hel drös med snygga karlar har jag förstås, också, alltid hängande efter mig.

Hm.
:)
/helena



ps Blev först förvånad när jag hittade en sida här! som listar dessa 'Sagoton'-sagor. Trodde inte att min skiva var riktigt så gammal. Enligt webbsidan här! spelades denna talskiva in redan 1945. Med ljudeffekter och allt! Det ni. Och vad ska jag då ha den till, undrar ni? Prydnad i stundande juletid, tänkte jag. För det - omslaget - är ju så himla vackert. Not. Men det är i alla fall lite kul och allt som är lite kul kan förhoppningsvis få mig att tänka på annat än vinterstatusen på hår, hud, läppar och naglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar