söndag 27 januari 2013

Någonstans mellan tiger & snake


Det är verkligen jättemycket jag skulle vilja göra. Prata om. Diskutera. Framföra. Delge. Visa. Men jag känner mig så splittrad. Kan inte prioritera och framförallt inte prioritera bort. En bild säger mer än tusen ord, säger de. Men en tudelad bild då? Vad säger den?

Så medan jag försöker få lite ordning i mitt huvud kan ni ta tag i all praktisk oreda och surfa in till FABRIKENs alla hjälpande händer eller stanna kvar här en stund först och läsa en stump;


Någon kör runt i min skalle
 leker rallybana där uppe
olovlig körning.

Någon försöker åka snålskjuts på mina idéer.

jag tror att det är - jag.

Och jag är inte rädd för det som stjäls och rövas bort
 oron gäller det som blir kvar

ett patetiskt uppsamlingsheat
ett bottenskrap

en udda samling figurer som figurerar i tankarna längst in

hoppas att de kan förklara något för mig

om växlingar - de snabba och de som aldrig tar slut



Någon ligger i bakhåll bakom min ratt

jag tror att det är - jag.

och jag är inte rädd för att ligga på sidan i diket

utan för vägen som inte går dit den brukade längre


Någon tänker att nu får det vara slut

jag tror att det är - jag.

men det är inte slutet som skrämmer mig

det är velandet mellan alla dessa slut och alla dessa börjor


Nu är i alla fall den här texten slut. Nu. Nu. Nu. Nu

 :)
/helena



































 ps och nu börjar nästa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar