torsdag 11 oktober 2012

Som att hitta en nål i en höstack


Jag nämnde lite snabbt, liksom i förbigående, att jag hittat en liten sak instucken bland en förfärligt, förföriskt hög hög med mögelstinkande vykort. Kommer ni ihåg det? Det var det här lilla tyska "arket" som ni ser både fram- och baksida på här ovan.


Otroligt grafiskt snygg och inspirerande tycker jag att den lilla "pappersbiten" är. Se bara på den käckt rutiga, blå kappan med sin raka distinkta skärning. Den välarbetade kjolen med alla knapparna i sidan. Och den nyfikna hunden förstås!

Nu gäller det bara att låta innehållet komma till användning också. To be continued... får jag nog säga här.


"Die Mode wechselt
der Druckknopf bleibt"
 

Sedan är det ju alltid lite kul och spännande?! att sätta fart på den gamla skoltyskan också. Eller?
:)
/helena



ps Idag hade jag tänkt hinna lämna ett par avtryck, texter här inne. Ett par helt andra än det ni ser ovan dessutom. Men tiden tänkte på annat, uppenbarligen. Som Nobla Babel-specialer, och en massa (både det puttriga brittiska 'Antiques roadtrip' och den svenska 'Antikjakten' med Peder Lamm och Tom Österman. Båda på åttan.) bra antikprogram på burken. Den snälla och smarta burken, ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar