lördag 28 januari 2012

The Good Eye


Det finns en bok som jag verkligen skulle vilja lägga vantarna på! Superduperdundergärna! Om nu inte vantarna är ullsura och snöfuktiga, vill säga...

"Vi var unga och vi såg bra ut" kommenterar Paul McCartney boken;
Linda McCartney, Life in Photographs. Paul, som tillsammans med döttrarna Heather och Stella, la ner ett års arbete på urvalet av 200 000 fotografier i hans källare.
(källa: Residence Nr 01 2012)

200 000 Wow!!

DEN HÄR vill jag ha! Men den här nöjer jag mig med. Jag tänker på den stackare som faktiskt läser här att jag verkligen önskar mig dessa ikoniska rockbilder (bl.a), jag tänker på snälle vederbörandes plånbok... jag tänker på den platta plånboken så intensivt att det liksom av en magisk tillfällighet dyker upp en billigare variant HÄR! Hokus Pokus och Abrakadabra på en gång liksom. Webb-magi!

På länkarna ovan från Taschen kan ni gå in och bläddra i boken! Eller här; Webb-blädderex. (se överst till höger på sidan, alltså på länksidan)

Och här kan ni göra en liten rundtur, tillsammans med Paul & co., på en utställning med Lindas bilder. Webbutställning i miniformat. Smart! And sharp - som de säger. Tryck in er och njut!



Fortsatt fin helg till er! Önskar hon som varken är speciellt ung eller snygg... men okej, visst, hon duger, det gör hon. Särskilt i stark mysbelysning. Eller svag. Eller hur man nu väljer att se på "saken". Och livet. Från den ljusa sidan? Ja! (just idag i alla fall)
:)
/helena



ps Ni som följer med här inne hos mig har säkert sett honom skymta förbi. På en löpsedel, ifrån en pop-tidning från mitten av 90-talet, sitter han förevigad på våran vägg. Kollegan, John. Mr Lennon hittade upp på vår vägg för ganska länge sedan nu. Och där får han sitta kvar! Det var nämligen någon smart person som satte upp affischen direkt på tapeten - med häftmassa. Någon smart som sagt. Det skulle kunna ha varit jag...
...eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar