torsdag 2 juni 2011

Jag köpte vingar för pengarna...


...och flög ut över ängarna.


(det gjorde Mikael Rickfors också, klicka för skönt videoklipp med frans-ving-bepryddläderjacka och allt:)
(Och här hittar ni en version, klick, med lite modernare ljudbild.)


"...och när jag har flugit tusen mil,
så ska jag flyga tusen till..."


Önskar er alla en fin röd, grön, torsdag.
:)
/helena




ps De är ostapelbara, de var inte särskilt billiga, det är nog ingen "fin" designer som ligger bakom. Absolut ingen bra ergonomisk formgivning, de är inte sköna att dricka ur. Hm. Ändå var jag bara tvungen att köpa de fina fågelkopparna. Tröstar mig med att det står: "Bly- och kadmiumsäker dekor och glasyr" under de oemotståndliga birdsen. Ett riktigt passionsköp! Second hand-passion! "Tål maskindisk" gör de också. Då är det bara diskmaskinen som fattas nu då...

2 kommentarer:

  1. Fina koppar! och trevlig helg till dig som alltid skriver så fint till mig. Rara människa. :)

    SvaraRadera
  2. Julia: "Rara människa". Tack, så fint. Jag blir glad! Men, förresten: ska du säga! ;)

    /helena

    SvaraRadera