torsdag 4 augusti 2011

Inget älghuvud, men...


Igår kom vi äntligen iväg på auktion! Det har, av olika skäl, inte blivit så många auktionsrundor denna sommar. På gott och ont. Det är ju alltid kul och lärorikt att komma ut på utrop, men i ärlighetens namn (det är hemskt vad ofta jag använder det uttrycket nuförtiden?) så gör man oftast inte de bästa fynden på sommaren. Men kul är det ju, som sagt. Alltid!

Vad var det då för saker & ting som auktionerades ut i går? En salig blandning, som vanligt. En massa gamla kläder, kavajer och herrbyxor med slag och glencheckrutor. En del vackert glas. Och vackra glas, remmare. En stor mekaniskt tomte?! som någon lycklig?! ropade in för över 300sek. Ett litet harpbord, stilfåtöljer med guldmedaljonger på. mm mm. Men framförallt fanns det en hel del saker med älgar på... för i "publiken" satt det en hel del tyskar. Lite trist med turistanpassning. Men så är det förstås, en del, på sommaren. Lisa Larssons stOOOra älg klubbades för en god peng. Den älgen hade jag gärna tagit med hem. Tyvärr har jag ett horn i sidan till plånboken just nu, eller kanske rättare sagt, den till mig...

En liten skatt fick jag i alla fall med hem. Bildbevis kommer en annan dag. Kan väl avslöja så mycket som så; att nu har Askungen en... och jag har den andra.

Idag ska jag tvätta. Ja, igen. Och tröstläsa lite mellan varven. På sidan 78 i nya Elle Interör finns det ett så fint hem. Litet, visst, men med utsikt över hela New York!! Och fullproppat med vackra, roliga, spännande skatter. På dessa 35 kvadrat skulle jag inte ha något emot att gå på skattjakt och slänga en liten blick ut genom fönstret, då & då, liksom lite i förbigående så där. Som om huvudet inte riktigt kunde rå för rörelsen. Ja, ni förstår.

På tal om New York, ni missar väl inte In Treatment? Jag missar inte ett enda avsnitt kan jag meddela! Särskilt inte onsdagsavsnitten med unge Jesse. Jag säger bara Dane DeHaan! Vad månde bliva?
(ett uttryck som användes en hel den förr i tiden, kan jag tala om för er kids, *ler*, som läser härinne) HBO har en fin och utförlig hemsida för In Treatment, där man bl a kan läsa vad tre "riktiga" psykoterapeuter tycker om varje avsnitt. Det hittar ni här, klick!

Och så tittar jag på Ferd'nand, idag som alla dagar. Mannen förstår sig inte alltid på den... Den är väl förmodligen för sofistikerad för honom. Hm. Med sin ordlösa kommunikation. Pantomim komik. Läs gärna mer om den mer än 70 år gamla serien Här, klick!


så hörs vi. förhoppningsvis, alldeles snart.
:)
/helena



ps. Ni glömde väl inte att "klicka på" Patrick Swayze i förra inlägget? Jag gillar att minnas honom precis så, som på den bilden. Tänk vilken förmåga fotografiet har att ta med oss tillbaka. En bit. En bra bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar