fredag 26 augusti 2011

slå knut 2.0



Jag avskyr alla vapen! Särskilt efter denna sommaren.
 Alla vapen utom detta. Den här är nästan vacker. Knuten är vacker!


Med mina nytagna bilder på Carl-Fredrik Reuterswärds NON-VIOLENCE
och en liten dikt av mannen.
 En dikt han skrev för längesedan. Många somrar sedan.
Startar vi denna brittsommarvarma helg.



Blomskott

med obeskrivlig kyla
och väl avvägd beräkning
rätar jag ut armen
siktar...
fingret finner
avtryckaren
och trycker till
och jag duschar
blommorna
med blomsprutan

/mannen




PEACE.
:)
/helena




ps Egentligen ska jag inte förstöra stämningen med ett ps här, men jag kan inte låta bli. För jag måste berätta om min fredag. Eller i alla fall om mitt finger. Jag har fått kamerafinger! Ja, lite som tennisarmbåge, fast i fingret. Nä, nu narras jag igen. Men jag har haft fingret på avtryckaren mest hela dagen. Vänta bara så ska ni få se. En innehållsrik dag alltså. Särskilt för kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar