söndag 7 augusti 2011

Utflykt.

 På landet hittade jag ett litet hemligt hjärta... till er!
På vägen in till sta'n... fångade jag en enda, suddig, guligan.
Sedan gick vi till parken. Det var fint. Like a walk in the park!
Mannen hittade en spricka...
... och jag hittade en naken flicka!?!
Eller kanske egentligen mera en ungdomlig tant?
Den här rosen var vackrast!
Nej, den här!
Eller den här? Den hette något fredligt i alla fall. Peace. Tror jag.
Men vad är det här? En propeller? Hinner inte fundera mer på det nu. Hm.
Är det "inne" med uppvikta jeans eller?
Ja, det verkar banne mig så.
Barbent går ju också bra, även om det blev lite kyligt fram på eftermiddagen.
Kullig sten och gullig baksida.
Okej, ni får väl en skymt av framsidan också då. Men nu blir det inte mer. Slut i rutan.



vi hörs snart, snart.
:)
/helena




ps Det här var inte alls det inlägget som jag hade tänkt att göra idag, men ibland blir det inte riktigt som man tänkt. Men ganska bra ändå. Ibland behöver man göra en utflykt ifrån planerna. I kameran finns det en hel del bilder som ligger och väntar. Och häruppe cirklar det runt en del tankar... Så jag hoppas att ni tittar in under veckan, för lite intressant blir det nog. Och säkert en del trivialiteter också. Om ni föredrar det. *ler*

2 kommentarer:

  1. Mysigt med utflykt! Känner igen den där sista kaninen för några sådana har vi utanför Dunkers Kulturhus i Helsingborg. De är så söta tycker jag :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny: Jaha, så den har ynglat av sig ända ner till Helsingborg... ;) Skämt åsido, så vet jag att Marianne Lindberg De Geers "små" sötnosar finns lite här och var.

    Dunkers säger du, jag har aldrig lyckats komma dit, fast jag velat se flera utställningar just där. Stig Lindberg t ex. Och så har jag för mig att det var någon stor plast-retrospektiv för något/några år sedan?!
    Mannen däremot var med på ett hörn när Helsingborg arrangerade SM I Poetry Slam 2007. Du kanske var där? :)

    /helena

    SvaraRadera