tisdag 24 juli 2018

Något jag varmt rekommenderar


En förbipasserande bil tutade, och en tant som var ute och rastade sin hund gav mig en skeptisk blick.


Och bildredigeraren (eller vad de nu kallar sina bildbotrobotar?) på Google kommer säkert sätta sitt svarta digitala kaffe - kryddat med vita, pixliga, små sockerbitar - i vrångstrupen, när jag visar upp min mannekäng i hela sin kvinnliga härlighet! (Särskilt när det ser ut som att det sticker ut en pinne ur hennes bakdel...).


Vet inte riktigt vad de där pinnarna gör där? Måste erkänna att jag inte såg dem när jag fotade, fokus låg på Arthur Johanssons (brasklappar mig något inför om konstnären stavar sitt efternamn med ett eller två s) fina skulptur. Flickan passar perfekt till att posera i den nästintill regnbågsfärgade, hemstickade halsmössan jag fann på loppis för ett tag sedan. 


Så smart att ha en kombinerad halsduk och mössa! Ser framemot att prova den ihop med min svarta vinterjacka. Har alltid saknat att det inte finns någon luva/huva på den. En varm färgklick!

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar