onsdag 4 maj 2016

Lustigt förtjust i Lyngby


Men det här är nog ingen äkta Lyngby-vas.


Den har inte den klassiska Lyngby-stämpeln i botten. Men den har ett snirkligt L och några efterföljande bokstäver som verkar misstänkt lika yngby. Det är kanske en Lyngby-wannabe? Eller såg stämpeln annorlunda ut vid något tillfälle? Jag vet inte. Vet ni?


Hursom tycker jag om den lilla vasen! Tio centimeter över marken (eller säger man över bordet när det gäller vaser kanske...?) är den, och fem centimeter i diameter. Med ett ljuvligt handmålat blommönster. I mina bästa färger! Och så guld. Lite lagom avskavd guldkant på tillvaron skadar ju aldrig.


Det var nog bara det. Tänker mig att det inte behöver vara mycket mer än så, när det handlar om en så pass liten vas.

:)
/helena

ps Känns lite lustigt att titta ut på den strålande vackra dagen utanför mitt fönster, samtidigt som regndropparna ligger tunga över Ida Isakssons skulptur "Spirande liv". Ser sol, skriver regn liksom. Fotona tog jag i torsdags kväll, bara någon timma efter att vi hittat en massa bra saker - jeans, skjorta, toppar, stearinljus, servetter, pins, brosch, vasen! och en hel del annat praktiskt för en dryg 200-lapp - i en lokal second hand-/välgörenhetsbutik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar