fredag 25 juni 2021

Vintage-mannen (gånger 7!) och jag...

Workin' it! Kolla, bara. Som han posar. Strike a pose! Rena rama fotomodellen, där han står och lutar sig mot... Utedasset? 

Oh, la, la. On the beach.

Gula, utsvängda byxor och hemmagjord T-shirt, med Neon Rose på. Stylish!

Wet-look? Haha. Antagligen mer av: Få-upp-det-där-förbenade-tältet-någon-gång-då! Fast han ser rätt lugn ut. Och det verkar som att han har tid att posera lite till. Som om regnet inte rörde honom i ryggen. Som om det där enträgna sommarregnet inte störde honom ett dugg.

Å nej. Inte den där trollerihatten igen. Kan inte någon bara trolla bort den, för gott, snälla? Fast jackan är rätt fin faktiskt.

Nej! Nej! Nej! Här måste något gått helt snett! Trolla genast bort den här - ännu fulare - hatten - och spriten  och vapnet (?!). Men snusnäsduken är ju inte så dum. Och gitarren sitter där den ska. Bra bra. Bad-boy-mannen är nog ändå rätt okej. Tror inte han var bad boy speciellt länge dock. Inte mer än i cirka fem sekunder eller så. Han samlade tydligen mest på andras tomma flaskor (påstår han...). Ja, jag har då aldrig träffat den här bad-boy-looken. Lite synd ändå.

Puh. Bort med den där luft-puffran och alla fula hattar. Här är han ju. Med de snällaste ögonen i världen. Ärliga. Härliga. Bäst i världen (skrev hon helt opartiskt). Men det är likafullt sant. Det här kan mycket väl vara världens snällaste man. Eller några av förlagorna då. Och tänk, han är min. Min. Man. Sedan drygt trettio år tillbaka. Som ett andetag. Ett ögonblick. Och en evighet. En alldeles för kort evighet. Som jag hoppas ska fortgå ett bra tag till. Gärna en hel evighet till.

Puss - älskling! (Och tack för att du lånade ut din kropp till bloggen...).

Så där ja. Då har jag levererat sju män att lägga under kudden. Eller sju manliga pojkar då. Sju själfulla sjuttiotalspojkar att lägga under huvudkudden. Så kanske ni drömmer om några snygga prästkragar eller så. 

Med det vill mannen och jag...

...önska er en lugn och skön och grön och smått underbar midsommar!

Sköt om er.

<3

/helena

ps Om ni inte heller kan få nog av den här godingen rekommenderar jag er att klicka in er här. Och sedan klickar ni er vidare hit, för smittande - musikalisk - glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar