söndag 19 maj 2019

Kort till Mor. Och barn.


Men? Är inte det här exakt samma bild som i förra inlägget? Nej, det är det inte. Det här är originalbilden, som jag egentligen skulle använda i samband med en av mina pågående/kommande bildidéer.

Men, så tänkte jag om. Kunde inte riktigt låta bli att dela den direkt. Ordet mor står inte skrivet här. Eller barn. Men jag tänker mig att det ändå är just det som det gamla blåvita fatet - i kombination med de fotriktiga pepparkaksformarna - får representera. Mor och barn.

Tänker att bilden kan mana till eftertankar. Angående hur viktigt det är att lämna något bra efter sig. Och hur viktigt det är att välja att gå i rätt förebilders fotspår. Lite så.

<3
/helena

ps Här står det MOR mitt i allt det blåvita. Om ni missade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar