fredag 5 april 2019

Direkt från hästens mun


En kortis här bara. Ett snabbt hej hej och ha en bra helg. Och en sötnos. En sötnos som matar en annan sötnos. Fatta hur mycket sådant här handens guld som alla second handinrättningar av olika slag är fyllda av. Allt detta arbete. Just den här ser kanske inte så jätteavancerad ut, men resultatet är desto sötare per luftigt korsstygn, så att säga.

Kan se den lilla bonaden framför mig uppsatt i ett barnrum, strax ovanför den lilla träspisen och BRIO-taxen, eller så. Hur fint vore det inte att "tapetsera" ett helt gulligt, barnsligt rum fullt med färgglada stygn?

Nu vankas det snart mat här. Ska äta som en häst. Höhö. Och titta på världscuphoppningen från Göteborg. 

:)
/helena

ps Mitt foto, av väl valda delar av ett korsstygnsbroderi, tog jag en vacker dag på Erikshjälpen, här i min lilla stad Borås. Om någon skulle bli väldigt intresserad av att satsa på rätt häst eller så, menar jag. Vem vet? Kanske finns den fortfarande kvar där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar