söndag 18 oktober 2020

50 bilder, 50 ord - del 2

Vi fortsätter fira bloggens 10-årsjubileum med ytterligare tjugofem av mina foton. Fler foton som ligger mig varmt om hjärtat. Bilder som ligger kvar både i kamerans och mitt minne. Den här gången fjäskar jag lite mer för er - den här gången har jag redigerat dem. Ibland är redigering till sin fördel - och ofta mer eller mindre nödvändig, beroende på vad bilden ska förmedla, och vad du vill säga med den. Ibland är det helt naturliga naturligtvis allra bäst. 

Nu kör vi: Tjugofem foton plus tjugofem ord. Vi börjar med ordet till fotot ovan: Livstrådar.


 Sittplats. Låt-stå-plats!

Glas. Kristall.

Bio. Ljus.

Trä. Träd.

Snö. Barmark.


 Skörd. Disktrasor.

Rosa. Regnbågen.


 Kropp. Knopp.

Bar. Påpälsad.

Patina. Rost.

Stjärnklart. Självklart.

C-vitamintider. Tidlöst.

 

Tjugofem av mina käraste foton, personliga favoriter, i repris. Hoppas ni också gillar, igen.


Med det tar jag paus från bloggen. Förmodligen inte en lång en, men jag behöver tid att renskriva, och tänka. (Mannen hälsar att han tror det blir en jättekort paus, för han känner mig. Haha. Förmodligen har han ju rätt.)


Sköt om er.

<3

/helena

ps Här kan ni länka er till de tjugofem första, om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar