torsdag 29 oktober 2020

Engagera dig för en bättre värld!

Lilla, fina, randiga häst. Eller äh, zebra menar jag ju förstås. Fin är den - Lasse Åbergs färgglada zebra, men nu får den allt stryka på foten, eller hoven då, ett tag.

Nu ska det nämligen in något annat bakom den där ramen, är det tänkt. Något bra. Något mycket viktigt. 

Men oj, där låg visst något mer bakom zebran också. Något jag nästan hade glömt, i två ex. Tänk vad tiden går. 2007. Mm. Wow. Ibland fattar man bara inte var all tid tar vägen. Emil Jensen ja. Bästa bästa Emil!


Jo, angående det där nya som ska ta plats bakom glaset i ramen, och ett par andra små grejer som kom med posten idag, så är det faktiskt så att vi firar ett personligt jubileum i dagarna, och då menar jag inte att jag fyllde femtio tidigare i år, eller att mannen och jag firar trettio år tillsammans nästa år (på tal om wow vad åren går fort när man har kul!!!), inte heller bloggens tioårsfirande snackar jag om här. Nej, det är något annat vi firar i dagarna. Ett ett års-jubileum. Därav beställningen. Vi firar en bra sak genom att unna oss att beställa hem ett par andra riktigt bra grejer. Mer säger jag inte om det jubileet just nu. Men jag lovar att berätta mer om det en annan gång. Kanske kan ni gissa er till vad det handlar om? Kanske inte?

En liten snabbkoll till bara på den där affischen där bakom alltså. För jag tycker det är lite komiskt att...

...det var en zombieshow då, i maj, på våren (2007). Det borde väl vara sådant man gör mer på hösten? (Även om det mest får bli digitala monster och shower i år). Och kram-bingo. Mmm. Hur fint? Synd bara att det här med att kramas nästan känns ännu läskigare än zombies just nu...

Då är det dags att byta motiv. De globala målen ska få ta plats i köket. Tänker att det är en bra plats. En plats där man kan sitta ofta och bli påmind om allt bra som är på gång. Allt bra som det arbetas stenhårt för att uppnå. Snart är det 2030. Då ska vi ha nått alla målen - och helst lite till. Det står på agendan. I agendan. Det är alltid klokt och vettigt att tänka stort globalt. Och att engagera sig både lokalt och globalt.


Sköt om er.

<3

/helena

ps Det är en pigg 75-åring som just fyllt år, tycker jag nog. En fortsatt engagerad och angelägen jubilar: FN. Engagera dig lite du också, vetja. Köp en affisch eller nåt. Läs mer inne hos FN. Globalt. Och lokalt.

pps Som ni ser har jag lagt lite effekt på bilderna här, så affischen ifråga ser lite annorlunda ut i verkligheten. Bara så ni vet. Men fin är den - och dess budskap! - med eller utan extra effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar