torsdag 15 oktober 2020

50 bilder, 50 ord

Hej där. Bloggen fyller ju 10 år här i dagarna, och jag tänkte att det måste förstås firas på något sätt. Med blommor och blader och så många gamla foton att ni kommer få spader! Ungefär så. 

Allvarligt talat, tänkte jag återpublicera ett gäng av mina foton som jag tycker extra mycket om. Ett gäng foton som fortfarande ligger kvar på minneskortet i kameran, som ett slags portabelt fotoalbum. Bilder jag gillar att ha med mig. Saker jag vill minnas. 

Vi börjar med tjugofem stycken. Alla tagna ett mycket produktivt foto-år för mig; 2014. Håll till godo. Här kommer de tjugofem. Eller tjugofyra då, ett har ni ju redan sett. Ordet till första bilden är: Tjuvkik.

Vykort. Word!

Words! Prinsen!

Staden. Landet.

Iris! Timo!

Natur. Djur!

Himmel. Jord.

Grantopp. Horses!

Face. Ansikte.

Gräsmatta. Blom(st)ring.

Väder. Lek.

Viskan. Glädjetjut! 

Dröm. Vidare.

 

Det var det. Hoppas ni gillade. Tjugofem råmaterial, helt utan redigering. Precis som jag ser dem i kameran.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar