fredag 2 oktober 2020

Stavas kärlek med två prickar?

Håller på att planera en framsida jag ska plåta/redigera fram, tänkte passa på att säga hallå till er innan jag fortsätter.

Håller på med en framsida, som sagt. Men jag fastnar så lätt för baksidor. Som på den här post it-lappen som legat i mannens ficka ett tag, innan han tog fram och visade den för mig. En sådan lapp går ju bara inte att slänga.

Någon liten person hade skrivit den under en tyst stund. En sådan där vilsam stund när pratet får vänta. En sådan stund när något ändå måste sägas. På papper.

En röd tråd. På baksidan. Och det broderade pappershjärtat innanför ramen. Tänkte att post it-lappen skulle få bo där istället, bakom glas och ram.

Sedan tänkte jag om. En post it-lapp måste få sticka ut, den vill inte in bakom något, den vill säga oss något.

Så den får helt enkelt stanna kvar på framsidan, där den hör hemma. Utanpå ramen. Utanpå allt. Kärlek får aldrig ramas in, den måste hållas levande, alltid. Oavsett om den stavas med två prickar eller helt prickfritt - LOVE!

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar