måndag 17 augusti 2020

Högklackat är kanske inte direkt min grej, men...


Det blev mest en rekognoseringsrunda. Det är en bild till jag ska ta där, i Alingsås. En vy över Mjörn.


Jag ville fånga det bästa ljuset. Fast det var fortfarande lite för varmt, och för mycket badgäster runt sjön för att det skulle kännas vettigt. Men en liten tur till vår kära, pittoreska grannstad är aldrig förgäves. Där finns så mycket att se och njuta av. Alla de välbevarade små trähusen är bara ett av alla fotogeniska skäl att åka dit.


I Alingsås hjärta hittade vi miniparken. En nygammal park. Eller en gammelny? Efter att mannen gungat och valt ut snyggast glass och provat den lilla fotostudion fortsatte vi promenaden bland de lite större husen. Såg den snygga karakteristiska Alingsåskeramiken kika ut från några sommaröppna fönster. Hörde vatten porla och gick över en lugn och skön kyrkogård (förstås). Sedan blev vi sugna på glass. Riktig glass. Så då köpte vi det. Sedan åkte vi hem.

Haha. Kände just hur de små husen i den lilla leksugna parken förvandlade mina ord till min inre åttaårings sätt att formulera sig: "Då åt vi glass. Mums! Sedan åkte vi hem." Snipp, snapp, snut liksom.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar