tisdag 29 december 2020

Vår bästa tid är (inte) nu!

Fick lite dåligt samvete för att jag bara lite nonchalant hänvisade er att söka er bakåt själva, i förra inlägget. Därför tog jag mig tid att leta upp några av bilderna jag pratade om i ps:et där. Det var för två år sedan som jag fotade och arrangerade och fixade till det här dukningstipset med tidstema, alltså får ni en påminnande throw back här. Gamla, lagom lena och uttjänta diskhanddukar kan funka finfint som servetter till finporslinet. Här på den snart antika tallriken är det det ljuvligt blommande Gustavsbergsmönstret Regina som matchas.


Tycker fortfarande att det är en rolig idé att duka nyårsbordet med klockor av olika slag. Jag vill gärna slå ett extra slag för det... Häpp! 

Ett smakprov på en servettring som ligger helt rätt i tiden.

Sköt om er.

<3

/helena

ps Ta nu och titta till förra inlägget också, där jag presenterar helt nya bilder, med en helt annan dekorativ nyårstanke. Håll till godo. Eller smaklig måltid. Eller hur det nu blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar