onsdag 5 maj 2021

Här hemma - nya mål(ningar)

Jodå. Där står ett av mina nya alster. Ser ni den inte ordentligt, säger ni? Uppfattar ni inte detaljerna? Nähä, synd för er då. Men. Okej, så här är det nu va. Ibland zoomar vi ute lite. But I hear you. Så okej, okej, vi får ta en närmare titt på den senare. 

Tänkte vi kunde ta en titt på slutresultatet. Slutresultaten. Fast egentligen är ju det här bara början. Som jag nog nämnde tidigare vill jag vässa mina illustrativa kunskaper inför en berättelse jag har tänkt att berätta på något annorlunda vis, det är därför hela färglådan har åkt fram, inte nödvändigtvis för att allt ska bli så himla bra och snyggt - eller begripligt. Målet är att bli lite bättre på att måla, och några andra alternativa sätt att bildberätta på.

Den här blev ju ändå skaplig på något sätt. Kommer ni ihåg den från igår när den fortfarande var blöt? Gul färg på gult papper. Hittade en bra svart vintage-ram till den, tror jag bestämt.

Den här blev ju mest bara konstig, va? Snurrig. ;) Får se om det blir papperskorgen nästa här då kanske...

Och den här gröna sötnosen då. Ska får en mer framträdande plats sen, men för nu får den stå här och glänsa ikapp med påfågeln. Mannen kom just hem och påminde mig om att det minsann var han som kom på att det här konstverket, nåja, borde heta Vänd mig inte ryggen. Som en del i miljödebatten då förstås. Alternativt sköldpaddans självklara budskap till oss alla. Långsamhet är en bra grej, typ. Eftertänksamhet också.

Sköt om er.

<3

/helena

ps Den där första då? När zoomar vi in på den? undrar ni. En annan gång. Men jag kan väl avslöja så mycket som så - att det är något som blommar på den. Något rosaaktigt. I överdåd. Då kanske ni förstår ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar