onsdag 12 maj 2021

Hittar Dardel. Dammar daffodils. Är en mes.

Hej på er. Det här är väl egentligen ett typiskt Här hemma-inlägg som ville heta något annat bara. Här hittar vi påskliljor så rara (och en bloggerska som är på rim-humör, tydligen...).

Här ska dammas, blå himlar, och hav.

Och här ska rensas en del bland böcker. Fotoböcker och andra. Fast hela America får så klart vara kvar.

Det är främst de här gamla uppslagsverken som äntligen ska kastas ut, var det tänkt. Hoo-Kar. Gam-Hon. Jag rensar från fel håll. Om jag nu alls klarar att rensa bland alla de underbara orden. Är absolut ingen hoarder, en stor mes är jag däremot definitivt. Gillar ju att rensa och låta saker och ting åka vidare i återanvändningshjulet. Men böcker. Böcker! Böcker är en svag punkt. Love them! Dessutom städade vi faktiskt ut minst fem kassar fulla med books med stort B för ett par år sedan. Så det så.

Måste ta på mig den stränga blicken för att kunna skiljas från böcker med så mycket kunskap i, även om den är gammal och förlegad, och googlandets tid är här för länge sedan, är det svårt.


Så mycket färg och form överallt. Det bästa vore om jag kunde riva ut några av de vackraste sidorna att använda i framtida kollage, men jag vet inte om jag klarar att riva i dem. Vänder blad efter blad och hittar så många sammanhang som skulle gå förlorade om något enskilt revs ut. Och jag tror att det är sammanhang vi behöver mer än någonsin just nu, i en splittrad värld.

Nej, jag klarar det inte. Får helt enkelt lyfta in de tunga tegelstenarna i sitt skåp igen. Får väl rensa ut något annat istället. Något tjockt och platskrävande (nej, jag pratar, hehe, inte om mig själv...). Något som används väldigt lite och sällan numera. Hm. Vad skulle det kunna vara? Hm. 

Sköt om er.

<3

/helena

ps Vad det är som ligger där uppe på då, i en väl samlad hög, undrar ni? Jo, det är tiden. Tiden som passerat. 1934 råkar ligga överst. Och nej, alla åren som någon har samlat på före oss, de ska heller inte slängas. Små tunna år bara. Som inte tar så mycket plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar