torsdag 8 september 2022

Magkänslor!

Svårare än så är det inte.


 Jo då. Försöka duger. Och ju fler vi är som försöker, desto mer duger det ju.

Bra grej. Bra tröst. Studsig ska man vara. Till kropp och själ.

Det hoppas vi verkligen. Great green days.

Sol, vågor, stranden, snäckorna och surfen. Allt finns kvar, även på hösten. Bara större vågor. Mer yrande sand. Och mildare solsken. Fint så.

Ja, det är du. Såklart. Och jag är din.

Lite vild får man ju vara. Måste man vara. Obändig. Lite arg om något ska bli gjort. Men alltid alltid ödmjuk.


Sköt om er.

Och era mest poetiska magmuskler.

/helena

ps Det kliar alltid i mig när jag ser floskler intatuerade på vuxna armar och andra kroppsliga skrivblock. Kliar, kliar, ja, blir nästan utslag ju. Tål inte floskler, egentligen. Enkla lösningar - som visserligen kan vara väldigt sanna ibland. Men när budskapen finns på barnens T-shirts, då är det en helt annan sak. De små bottnar liksom i allt det där fina, goda. Hela deras uppenbarelser är fyllda av så mycket nytt hopp. Så många goda intentioner, så mycket framtidstro. När mannen delar barnens T-shirt-budskap med mig, då vill jag skrika YES! Och göra några bilder av orden. Och dela dem med er. Varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar