måndag 18 juli 2022

Här hemma - vinter i själen. Och i diskstället.

Disken är inte bara ren, det bor dessutom en ren på det lilla lilla Arabia-fatet. Medan disken torkar lyssnar jag...

...på Time after time. Det är Roxolana som sjunger. Hon miste en av sina medarbetare i ännu en idiotisk och onödig robot-attack från Ryssland häromdagen. Det står en omkullvält barnvagn på min hukande näthinna. På många av våra näthinnor går det runt människor i ruinerna av sina liv. Jag ser kvinnan som klarade livhanken enbart därför att hon inte hann gå till badrummet som hon hade tänkt sig. Medan disken torkar, ser jag henne.

Medan extremvärmen lamslår delar av världen, lyssnar jag på regnet. Bara några droppar, men jag älskar varenda en av dem.

Sköt om er.

Och kram.

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar