fredag 15 juli 2022

Surr-ounded by love

Ni vet säkert att jag samlar på T-shirt-texter. Roliga och gulliga och bra på olika vis. Mannen brukar hjälpa mig genom att kolla in vad kidsen på hans jobb har för kul tankar och funderingar på sina magar. Nu senast hittade han den här enkla, men samtidigt så härliga, sommar-devisen: Surrounded by plants and happiness. Hur briljant?

Jag menar, vad kan man mer behöva? Än den underbara mångfalden som breder ut sig grön och frodig där ute. Och att få känna glädjen över ledig tid bubbla i magen. Fast sedan var jag förstås tvungen att spetsa till det lite. Skoja fram ett surr i surrounded. Blev väl ett hyfsat bra T-shirt-konsteverk, va? Jojo. Tycker det känns som att det knoppas och hoppas en hel del där.

Med det önskar jag er en bra start på den här sommarhelgen. Glädje och växter, som sagt. Och lite kärlek. Det är väl allt varenda unge behöver. (Och varenda "gamling" också för den delen).

Sköt om er.

Och kram.

/helena

ps Ni minns kanske att det är min dröm-väggmålning? En stor T-shirt. Jo, en stor textil mage som man kan fylla med olika bra och intressanta budskap. Bara att måla/spraya över texten med lite färg och klämma ur sig något nytt spännande att säga med magmusklerna. Låt magmusklerna le, typ. ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar