onsdag 13 juli 2022

Tre saker man vill tänka på på semestern

Att hösten kommer snart.

Utdöda språk.

Snusförnuftiga råd.

 

Inte. Oops. Jag glömde visst ett litet ord där i mitten någonstans. I rubriken. Inte ett stort ord alls, men ändå. 

Sköt om er.

Och kram.

ps Hoppas ni har det bra där ute i sommaren. Själv har jag njutit av vildmarken i stan, kan man säga. Fatta - jag mötte en grävling! Mitt bland flerfamiljshusen sprang den med klapprande klor mot asfalten. Den var på väg mot mig, rakt mot mig, i någon slags galopp, när den plötsligt bara stannade och tvärvände. 

Vem av oss som blev räddast? Haha. Ja, jag tror faktiskt inte att det var jag. Vilket spännande rovdjur det är. Hoppas jag får se den igen. Och då menar jag inte på ett sådant där trist sätt som man oftast ser dem - vid vägkanten, som road-kill.

Kör försiktigt, om ni ska köra. För er egen skull - och för alla de andra små och stora individernas skull.

Ja, ett enda snusförnuftigt råd får ni faktiskt klara av. Trots att det är semestertider och högsommarsäsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar