torsdag 28 april 2022

Hjälpsam gumma - med knut

Hej! En liten rad. Från mig. Och gumman. Gumman? Som om jag inte skulle klara att fixa det här själv, va?

Okej, okej jag låter henne hållas, hon är ju så himla hjälpsam...

...och rar.

Glaserade knappar och allt, som hon har.

Hon gillar att bära och kånka. En riktigt välbyggd dam, som lyfter flera flera gafflar åt gången. Tror jag det.

Pinnar? Vad ska hon med dem till?

Jaha. Man kan sätta en lapp på dem. Och skriva fina saker till nån extra fin. Bra grej, tjohej!

Knut som ett spjut i nacken, håret rakt upp, fast strikt och samlat och snyggt. Klockad kjol, välmålad. Från Hälsingborg med ä är hon minsann. Ni har nog sett henne förut, kommer faktiskt inte ihåg var jag hittade henne. Men nu är hon framtagen igen, min keramiska vän. Uppvaknad ur sin slummer och dvala - i sommar-lådan - för att hjälpa till och sprida vardagsglädje vintage-style.


<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar