onsdag 20 maj 2020

Bu & bi & bä & städat köksskåp


Hej, mina vänner. Här följer ett gott-och-blandat-inlägg. Vi börjar vid köksbordet. Här har jag satt upp en inbjudande blå sommargrind, bland annat. Och staplat flera fat på fot på varandra. Ett roligt - och enkelt - sätt att få till ett alldeles eget och unikt våningsfat.


Lite "nya" bilder här och var. Ett vykort som jag tycker så mycket om. Som också påminner oss om hur bra vi ändå oftast har det, i vår del av världen.

Och ett tips: Bästa anslagstavlan finns på baksidan av en helt vanlig loppistavla. Bara att sätta upp saker som man vill, med bra häftmassa eller så. Just nu provar jag mig fram i Projekt Pusselbit - hur vill jag egentligen sätta ihop de olika bitarna? Förhoppningsvis huvudet upp och fötterna ner. Fast mannen är ju fin hur man än vänder på honom förstås. ;).


Har tänkt så länge att jag måste rama in den här ursöta kartongen så fort allt pärlsocker är slut. Men det tar ju aldrig slut. Så då bestämde jag mig för att rama in det ändå, det får liksom gå. Jag vill ha den här blommiga tavlan. Nu!


Resterande pärlsocker fick hamna i finburken istället. Och när jag ändå var igång städade jag lite bland de andra hyllorna i det lilla skåpet också. Försöker ju införliva mina vintage-grejer i vardagen, bli bättre på att använda dem helt enkelt. Sedan är det ju bra om det praktiska och det något mera opraktiska ser snyggt ut tillsammans också.


Nej, hör ni. Börjar bli dags att tänka på refrängen här, först vill jag visa er något som jag ställde i fönstret.


Blev så trött på att den här Hovmantorps-karaffen bara står i ett skåp och är. Den har nog nästan aldrig använts till något, fast vi har haft den jättelänge. Tänkte den kunde få göra lite nytta istället. Bli en av alla vintage-grejer som får en ny arbetsuppgift här hemma. Nu får den till och med dubbeljobba där i fönstret, två skift på en gång liksom. Ljusfångare och grenhållare.


Och proppen blev en originell krukdekoration.

Sköt om er.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar