tisdag 12 maj 2020

Lite särskilt fin behind the scenes


Kanske har hon gått in för att hämta något. För visst sitter hon på verandan. Kaffe med dopp? En kofta? En filt att lägga över knäna? En bättre bok?


Hej på er. Här pågår bildberättande med nostalgi i blick. Lite som vanligt med andra ord. Bilder som ska inspirera oss till ett mer hållbart liv. Ett mer hållbart konsumtionsmönster. Vi ska fortsätta bli bättre på att använda det som jag envisas med att kalla för "de redan använda sakerna".

Just här tänker jag mig en kvinna som njuter av en lugn stund i en solig vrå. En stund för eftertanke. Och ro.

Kanske blir det en: Fem särskilt fina, av det hela. Kanske är den översta bilden slutresultatet. Fast det tror jag inte. Jag tror vi behöver ytterligare en komponent eller två. Känns som att något saknas här i alla fall.


"Hemmet måste ha trivsel och komfort men framför allt stämning"

/(bra!) sagt av antikhandlare Rickard Thunér i nummer 3/2006 av Antik & Auktion

Ett antikmagasin som jag köpt i en second handaffär. För fem kronor. Fast ibland får man förstås unna sig en ny tidning också. Åtminstone om den mest handlar om gamla saker.

<3
/helena

ps Jag vågar nästan inte skriva fortsättning följer, eftersom jag vet att jag ligger efter en hel del på den punkten. På uppföljande - utlovade - inlägg. Men jag gör nog det ändå - fortsättning följer, på det som blir den slutgiltiga sommarbilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar