lördag 16 maj 2020

Här följer en fortsättning följer...


Vet ni vad en rockslusk är? Det här är inte en sådan...


...det här är ju Mannen iförd en rockrock!


Jag ville ha/ta ett riktigt coolt foto på mannen. Så då och därför plockades den här gamla skinnrocken fram.


Tror bestämt att han har haft den i evigheter, eller åtminstone sedan han var ung. Allt är förresten vintage på fotona, eller åtminstone second hand eller retro.


Till och med säkerhetsnålarna har lite ålder, de kommer från en förbandslåda i trä som ni säkert sett skymta förbi här inne någonstans.


Mannens vanliga vinterkängor kanske inte kvalar in i den coola rockbilden riktigt, men vad då då? Hur punk kan vi egentligen förvänta oss att en kille på 60 höstar ska vara? ;)

Anyway. Jag fick till min bild - med hela ansiktet och allt. Den håller faktiskt på att printas ut as we speak. Och mannen gjorde lite smått succé på maskeraden bland förskolebarnen tidigare i våras. De gillade särskilt den lilla fuskpälsmössan, tyckte tydligen att den såg ut som en björn...

Två flugor på smällen, jajamen. Min bild OCH maskeradutstyrsel. Och så fick ju ni förhoppningsvis skratta lite/mycket också...

:)
/helena

ps Ibland tar det väldigt lång tid innan fortsättning följer uppenbarligen. Men till slut så. Och hur var det nu med rockslusken, jo enligt den stora ordboken var/är det en skämtsamt nedsättande benämning på en rockvaktmästare. Ordet har rötter sedan början av 1900-talet tydligen. Håhåjaja. Nu ska jag beundra den färdiga utskriften.

pps Hm. Kom att tänka på de där analoga fotona mannen tog på mig en gång i tiden. Iförd samma skinnrock. Och inte så mycket annat... När jag var ung och snygg. De skulle ni bra gärna vilja se va? Hm. Undrar vart de har tagit vägen... Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar