måndag 30 augusti 2021

Dementi och dundercoola ord

Vad tar vi då med oss från denna SM-helg?


Glädjen. Både hos de som kommit tillbaka och de som nyss seglat upp på friidrottshimlen. Kämparna. Och de gryende stjärnorna. Fint att se dem sida vid sida. Det är så mycket som händer i utbytet mellan de som är på väg mot andra mål i livet och de som just börjat baxa upp framgångsdörren. Det finns så mycket annat där, än bara själva idrotten. Något som tänds i ögonen, något som känns i hjärtat. Något som bär längre än bara på banan, om ni förstår hur jag tänker. 

Några nya namn har vi lärt oss, den här helgen. Och kanske får vi se dem nästa helg också, i Finnkampen? (Fast mannen och jag känner att vår TV-idrottskvot för den här hösten redan börjar bli överfull. Det finns ju så mycket annat kul att göra: Spela, skriva, måla, läsa, se på film och pussas - och blogga. Bara för att ta några närliggande exempel).

Någon spetskompetens på det här med idrottsresultat har jag ju bevisligen inte. Läs uppdateringen i förra inlägget om ni undrar vad jag snackar om. Men inget ont som inte har något gott med sig. Eller inget klantigt som inte har något coolt med sig. På grund av min dåliga källkritik i förra inlägget, och på grund av bristande ork att hänga med i all toppklassig sport som pågår just nu, blev det ju ett inlägg till, ett som inte var tänkt ifrån början - det här. Det här inlägget som visar några fler snygga vinklar från SVT:s SM-sändningar från Borås.

Det var något Khaddi sa, som verkligen fastande: "Tålamod is the key". Jag tänker att vi är många som kan ta de orden med oss - framåt. Tålamod, mina vänner. Det måste vi ha.

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar