måndag 29 augusti 2022

Här samsas julblomman med irisen. Och katterna.

Jo då, några katter har bytt revir. Några andra broscher har bytt adress. Det har, med andra ord, rensats lite.

Vikväggen. Den kära. (Och uttjatade?). Den har fått sig en lätt make over. Några saker har lämnats vidare i second hand-hjulet, några andra saker har bytt plats med varandra - och några (katt-)broscher har, som sagt, fått flytta. 

Det bästa är att fler blommor har fått slå ut här. Som de inramade trycken, märkta Aller Press 1957. Blev bra, tycker jag. Vad tycker ni?

Sköt om er.

Och kram.

ps Jo, måste förtydliga det där med broscherna en aning. Bestämde mig alltså för att alla i samlingen skulle få plats på den här mjuka märkes-brickan (ni vet en sådan där man brukade samla baddaren, grodan och simborgarmärket och så). Både kattbroscherna och de andra, ska nu samsas där. Vill inte att de dräller runt och väller ut, liksom. Även om jag även fortsättningsvis kommer ha några av de allra finaste på andra platser också. Som fjärilen. Och, hör och häpna, då och då kommer jag ju också ha någon på mig. Broschen - bästa bästa tant-smycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar