måndag 17 oktober 2022

Ask the app

Alltså visst, jag erkänner. Jag är supermossig. Så där lite bakom, så att det nästan växer lava ur öronen. 

Och visst kan jag oja mig över allt nytt. Typ appar och sånt. Tycka att en del verkar lite onödiga och så.

Men idag, när jag förstod att det till och med går att bildgoogla löv, då måste jag säga att jag imponerades av den sköna, gröna, digitala, pixliga, nya världen. 

Fast det är klart, det verkade faktiskt inte som att appen gissade på rätt växt. Hehe. Kanske bättre att ask the ask då, alltså fråga trädet själv? 

Ja, inte vet jag. Men en del gammalt förnuft, plus en del förunderlig teknisk utveckling, blir kanske lika med den perfekta blandningen. Förmodligen. Förhoppningsvis.

Lite kul ändå, att man lär sig något nytt nästan varje dag. Fast appen måste nog öva på lite fler löv, tror jag bestämt.

Det var nog bara det.

Sköt om er.

Och kram.

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar