tisdag 4 oktober 2022

Så var det sagt

Klöver och timotej, kliv över och kom till mig. Mm. En riktig gammal goding. Fin söt gullig. Passande till rödklövern jag fotode i somras. Men det är ett annat citat jag hittar, när jag öppnar en bedagad kalender från min ungdomstid:

"Du ansvarar inte bara för vad du säger,

utan också för vad du låter bli att säga."

Hur bra? Hur sant? Hur bra och sant som helst, fast jag inte vet vem som sa det. Men där står det ändå, överst till vänster, bland mina gamla anteckningar från gymnasietiden. Bland latin-fest och Lucia-morgon. Bland engelska- och franskaläxor. På onsdagen hade jag en namnsdag och skulle tydligen ha läst ut en bok. Undrar så vad det var för bok. Hm.

Och så påpekar jag, för mig själv då tydligen, att jag är exakt 17 år och 9 månader just den dagen. Haha. Ja, tänk när sådant som exakt ålder fortfarande var viktigt. Hur viktigt det måste känts att snart fylla vuxen. Fint sött gulligt. Och viktigt! Då alltså.

Sköt om er.

Och kram.

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar