måndag 17 januari 2022

Här hemma - städväder & jordgubbsnytt

Hej på er.

Här byts pappersblommor ut mot andra pappersblommor - och julkorten får flytta på sig lite grann, fast de inte börjat barra ännu.

Julmusiken har stängts in i sin låda igen. And The boys are back in town!

Annars hetsar vi aldrig med att plocka bort julen. Det får ta sin tid, precis som när allt kom fram. En stallykta har gjort sig väldigt hemmastadd bland allt det vintage-gröna i hyllan, och får därför pryda sin plats ett tag till.

Har plockat ner lite läs-godis från bokhyllan däremot. Var längesedan vi läste något högt och länge nu. En god och tjock bok ska det ju helst va. 

En riktigt ljus dag håller just på att slockna, konstaterar jag och låter ett par granar vara kvar på köksväggen.

De matchar den blå blomman så bra. Och den lilla badnymfen. Hon som är jag en gång i tidernas begynnelse.

Lite vårgrönt har smugit sig in även här. Och var.


Nu ska jag strax jaga vidare. I lugn och ro alltså. Leta fram några plastfickor att förvara våra små målningar i. 

Men först tar vi oss en titt på sommarens allra första jordgubbe. Haha. Sorry, men det var bara den som jag kände för att sätta här. Blev rätt fint, tycker jag. Rött är ju alltid rätt. Året om. Fast smaken är ju som baken.

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar