tisdag 6 december 2022

Bowie & maskrosbollar

Kanske är han min Lucia - David Bowie. I vilket fall som helst känns det som att han var en sådan som brann.

Jobbar lite med bilder och låter en tanke flyga framåt mot Musikhjälpen, som ju börjar alldeles snart. Eld. Det är den jag funderar på, om artisters och kulturarbetares eldsjälar brinner lika intensivt idag som de gjorde förr. På sjuttiotalet till exempel, då kändes det som att någon alltid stod på barrikaderna. Fast det gör säkert dagens sångare och grupper också, det är bara det att jag kanske inte känner till dem lika väl, av naturliga skäl. Tillhör ju inte unga artisters målgrupp direkt. Men visst finns det fortfarande mycket att engagera sig i och stå upp för. Alldeles för mycket, när man tänker närmare på det. Så det gör vi inte. Nu tänker vi bara på önskemusiken som ska ljuda i/från Musikhjälpen-buren alldeles snart.

Annars? Jo, har satt upp några beståndsdelar som bildar en rätt kul helhet. En av bilderna jag skapat i år som jag är mest nöjd med, måste jag säga. Kanske den bild som jag är allra mest nöjd med överhuvudtaget? Jo, så är det nog faktiskt. Inspirerad av en flicka som gick förbi med tre runda frö-ställningar i handen, i somras då förstås.

Tre sommar-lågor. Det som vi brukar kalla maskrosbollar. Tänkte att de kunde få lysa upp i advent, för miljöns skull.

Sköt om er.

Och kram.

/helena

ps Här kan ni se hur bilden - Flicka med maskrosbollar - ser ut i sin helhet, om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar