fredag 9 december 2022

Sedan kommer jag på, att de ska ha tre små...

Hej där. Tittar in med en önskan om en trevlig och bra helg till er, och har de här tre coola killarna i släptåg.

De här tre fina alltså. Visa, sägs de visst också vara. Och som vi behöver fler kloka män! (jag har tur i livet och har ju lyckats fånga en för längelängesen!) Anyway. Det är inte varje år jag tar fram just de här glasljusstakarna. De loppades för ganska många år sedan nu, för en billig peng. De har en del skavanker och den lilla tillhör nog ett annat set egentligen, för den skiljer sig något i glasmassans färg. Men vad gör det - en underbar trio är det!

Först satte jag bara ner tre ljus i dem, som man brukar göra med ljusstakar... Sedan kom jag på: Om jag skulle göra något annat med dem i år. Hm. Låta dem pryda sina platser utan ljus. Fram med ett snyggt blommigt band - och simsalabim hade de fått varsin halsduk. Och sedan prydde jag kronan på verket med lite sådana där röda bär, som alltid dräller överallt i samband med begagnat julpynt, ni vet. Blev ganska bra, va?

Nähä. Dags för påtår. Min egen visa man hälsar så gott, med kaffekannan i andra handen.

Sköt om er.

Och kram.

/helena

ps Minns ni vad jag kallar dem? De är döpta efter en av världens klokaste män: Nelson Mandela. Nelson Rolihlahla Mandela. Och det är givetvis den lilla som heter Rolihlahla. Roligt, tycker jag. Men framförallt klokt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar