torsdag 29 december 2022

Here comes the sun? Ja, tydligen.

Kanske tyckte ni som jag - att det regnade lite för mycket idag? I så fall är nog det här en bild som passar er.

Satt och tittade igenom en del av mina fotomappar idag, tänkte att det kunde behöva städas lite i dem. Hittade den här, bland annat.

Eller rättare sagt det här fotot, hittade jag. Grönt och skönt, taget på en härlig sommarpromenad, förmodar jag. Men lite trist ändå, va? En sån där cykel som man ser överallt svischa fram eller ligga slängd, eller i bästa fall som här - stå upp och vänta på nästa åkande, typ.

Plötsligt åkte i alla fall photoshop upp. Det här fotot behöver piggas upp på något sätt. Vad kan då passa bättre än en gul...prick?

En kul prick som strålar av glädje när den får cykla? Haha. Tja, varför inte? Det är bara fantasin som sätter gränserna, när man skapar fritt, hör ni.

Here comes the sun alltså! Fast den titeln är väl väldigt tagen? Paxad för länge sedan, av en begåvad skalbagge (beatle). Sol ute sol inne, då? Taget. Jaja, jag är väl en sol med fläckar då. Laleh. Laleh, har redan sjungt det, säger ni. Okej okej. Det finns kanske inga lediga titlar med solsken i blick? Solen är ju väldigt populär, särskilt dagar när det regnar.

Det var det. En liten bagatell bara, nu måste jag städa vidare. Kanske hittar jag några fler småtrista foton att poppa upp? Eller så slänger jag dem helt enkelt bara.

Sköt om er.

Och kram.

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar