tisdag 14 december 2021

Framför flötet

Hej där. Sitter och ser snön dropp, dropp, droppa bort. Synd. Men då är det å andra sidan desto mer passande att jag delar en glimt av årets coolaste vintage-julkulor. Mina älskade flöten. I många år hängde de framme jämt, sedan tröttnade jag på att de var så svåra att damma där de satt. Så då förvandlades de till julkulor av den större och läckrare skolan. Julkulor som tål vatten, bra grej, när regnet får säga sitt.

En hel liten installation blir det - med havet i fokus. Berättade ju att det blir ett extra naturligt tema på julpyntet här hemma i år. Miljövänligt-pynt. Här har vi seglen, eller den glimrande havsytan? En av våra klimat-debatt-målningar är det, anyway. Sail away, snarare. Eller stay och njut av det gröna och sköna som finns kvar av våra plastinvaderade hav.

En hel liten god och glad - och tankeväckande - installation. Visar er säkert mer av helheten någon annan dag. Ska få till den här slingan lite bättre först. Det är ljusslingan som vägrar släckas.

Det är den vi hade virad runt stam och grenar på det lilla självsådda utomhusträdet som förvandlades till inomhusträdet förra julen, och tänkte ha den där tills den slutade lysa, helt enkelt. Men den slutade aldrig, så nu får den göra nytta den här helgtiden också. 

Lite kul. Eller mest knasigt? Mannen tyckte det var hur kul som helst när han kom hem och upptäckte den här konstiga konstellationen efter jobbet en dag. Men vi ska väl inte ha honom som referensram, han är ju så van vid mina vintage-hyss, menar jag. ;)

Var ganska många år sedan flötena var framme nu, det var liksom dags för dem att få glänsa igen.

Sköt om er

<3

/helena 

ps Timbuktu! Självaste Jason Diakité i buren! Shit, fett, eller vad man säger nuförtiden. Så bra. Älskar Koltrasten. Och allt det andra lagom rappa. 

Vet inte hur mycket jag kommer hinna lyssna i år, men jag ska försöka ha Musikhjälpen på i bakgrunden så mycket som möjligt under veckan - även om jag egentligen inte är en person som gillar att ha musik på vid sidan av. Lyssnar mer än gärna på musik, som ni vet, men inte som brus. Vill gärna koncentrera mig på varenda ton, eller låta tystnaden tala. Jobbar bäst när jag kan höra mina egna tankar ordentligt. 

Med det sagt, fattar ni hur mycket jag gillar M-U-S-I-K-H-J-Ä-L-P-E-N! För jag låter det stå på, låter det skvala, för vi måste försöka förhindra den negativa utvecklingen vad det gäller barnarbete där ute i den stora, vida och orättvisa världen. 

Ni är väl med? Önska, önska, önska bra musik! Och engagera er på alla sätt. På Ditt sätt. Alla sätt - att få fler barn att bli det som borde vara självklart för alla; glada, frimodiga, friska och hoppfulla barn - är ju bra sätt.

Kids! Den spelas nu. Bra. Någon har förstått temat här. Bra slut. Då sätter jag punkt här, så ni kan koncentrera er på ert - och på Musikhjälpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar